İş

Çalışanların yüzde 44’ü iş değiştirmeyi planlıyor

İSTANBUL (İGFA) – “2023 Türkiye Çalışan Deneyimi Araştırması”, Türkiye’nin SaaS modelinde hizmet veren ilk ve en büyük insan kaynakları platformu Kolay İK ve Türkiye’nin ilk çalışan deneyimi platformu Moodivation iş birliğiyle gerçekleştirildi. Türkiye’nin yedi bölgesindeki farklı büyüklük ve segmentteki şirketlerden toplam 1.244 çalışanın katıldığı araştırma, çalışan bağlılığını ve işyerindeki olumlu ve olumsuz alanları ortaya çıkardı. Çalışanların, ekip liderlerinin, yöneticilerin ve üst düzey yöneticilerin bağlılık düzeylerinin yanı sıra iş ortamındaki diğer dinamiklerin de incelendiği araştırma, Türkiye’de bugüne kadar bu alanda yapılan en kapsamlı araştırma olma özelliğini taşıyor. Araştırmayla birlikte Türkiye’de ilk kez Çalışan Tavsiye Skoru (E-NPS) de hesaplandı.

UNVAN ARTTIKÇA ŞİRKETE BAĞLILIK ARTTI

Araştırmada yaş grubu ve cinsiyete göre bağlılıkta anlamlı bir değişiklik olmazken, unvanlar arttıkça bağlılığın arttığı tespit edildi. Çalışanların bağlılık oranı yüzde 67, grup liderleri yüzde 69, yöneticiler yüzde 70 ve üst düzey yöneticilerin yüzde 77 oldu.

ÇALIŞANLAR İŞLERİNİ ANLAMLI BULUYOR

Araştırmada en yüksek sonuçlar mana ve takım uyumu oldu. Çalışanların yüzde 73’ü işini anlamlı bulduğunu söylerken, 35 yaş altı çalışanlarda bu oran yüzde 68’e düştü. İş yerinde arkadaşlarıyla iyi bir ekip kurduğunu düşünenlerin oranı yüzde 68, bu oran ise yüzde 68’e yükseldi. Çalıştığı kuruma kendini bağlı hissedenlerin oranı ise yüzde 57. Öte yandan kuruma yaptığı katkıların takdir edildiğini söyleyenlerin oranı da yüzde 56 olarak ölçüldü. 35 yaş altı çalışanların yüzde 47’si takdir edilmediğini düşünürken, bu oran 35-45 yaş arası çalışanlarda yüzde 48, 45 yaş ve üzeri çalışanlarda ise yüzde 35’tir.

İKİ ÇALIŞANDAN BİRİ İŞ YERİNDE MESLEĞİ İLERLEYEMİYOR

Raporda çalışanlara, çalıştıkları kurumda kariyerlerini ilerletmenin bir yolunu görüp görmedikleri soruldu. Karşılaştırıldığında neredeyse her iki çalışandan biri (yüzde 54) mevcut işyerinde kariyerlerinde ilerleme sağlayamayacaklarını düşündüğünü söyledi. Her 100 çalışandan 44’ü gelecek yıl iş değiştirmeyi planlıyor. Bu oran erkek çalışanlarda yüzde 40 iken kadın çalışanlarda yüzde 47’ye yükseldi.

ÇALIŞANLAR DAHA ADİL VE GÜÇLÜ BAĞLANTILARA SAHİP BİR İŞYERİ ORTAMI TALEP EDİYOR

Araştırmanın sonuçları işyerlerinde en çok iyileştirmeye ihtiyaç duyulan alanları da ortaya çıkardı. Buna göre çalışanların yüzde 58’i çalıştıkları yerde herkese her zaman adil davranılmadığını düşünüyor. Yüzde 50’si işyerlerinde iletişim kültürü ve şeffaflığın olmadığını, yüzde 54’ü ise şirketlerinin ruh sağlığına değer vermediğini belirtiyor.

UZAKTAN ÇALIŞANLAR DAHA OLUMLU

Rapora göre uzaktan çalışanlar ile ofis çalışanlarının mevcut işlerinden ayrılmak isteme oranları aynı ancak diğer bölgelerdeki uzaktan çalışanlar daha olumlu bir tablo çiziyor. Karşılaştırıldığında, uzaktan çalışanların yüzde 63’ü, hibrit çalışanların yüzde 46’sı ve ofis çalışanlarının yalnızca yüzde 36’sı işyerlerinde şeffaf bir iletişim kültürünün olduğunu söylüyor. Uzaktan çalışanlarda hem çalışan hem de özel hayatı olanların oranı yüzde 67 iken bu oran hibrit çalışanlarda yüzde 57’ye, ofisten çalışanlarda ise yüzde 51’e düşüyor. Uzaktan çalışanların yüzde 60’ı, hibrit çalışanların yüzde 49’u ve ofis çalışanlarının yüzde 42’si işyerlerinde nezakete değer verildiğini belirtiyor.

TÜRKİYE’NİN İLK E-NPS SONUCU EKSİ OLDU

Kolay HR ve Moodivation, bu araştırma kapsamında Türkiye’nin ilk ‘Çalışan Tavsiye Puanı’nı (E-NPS) da hesapladı. Çalışanların yüzde 29’u işyerini tavsiye ederken, yüzde 39’u olumsuz geri bildirimde bulundu. Bu sonuçlara göre Türkiye’nin E-NPS sonucu eksi 10 olurken, raporda bu puanın 2023 yılında İngiltere’de 3, ABD’de ise 24 olarak ölçüldüğü belirtildi.

ÇAĞLAR YALI: “BU ARAŞTIRMA ŞİRKETLERİN OLUŞTURACAĞI YOL HARİTASINA YÖN VERECEK”

Araştırma sonuçlarını değerlendiren Kolay İKCEO Çağlar Yalı, “Çalışan bağlılığı, deneyimi, iş yerinde adil davranış, bağlantı, gelişim ve nezaket gibi unsurların çalışanlara yansımasını belirlemek amacıyla yaptığımız araştırma, şirketler için değerli bir kaynak oluşturuyor. . Çalışanların işlerini anlamlı bulmaları dışında diğer tüm sonuçlar iyileştirilmesi gereken alanlara işaret ediyor. Araştırmamızın sonuçlarını dikkate alarak şirketlerin çalışan memnuniyetini artırmaya ve bağlılığı güçlendirmeye yönelik yol haritaları oluşturacağını düşünüyoruz. Öte yandan ülkemizde ilk kez yapılan E-NPS sonucunun negatif değer alması iş dünyasının bu alanda gelişime açık olduğunu gösteriyor. “Kolay HR olarak uzman iş ortaklarımızla birlikte sunduğumuz ürün ve hizmetlerle firmalara bu alanlarda yol göstermeye hazırız.”

MERT EMCAN: “İŞ GÜCÜNÜN NE DENEYİM VE HİSSETTİĞİNİ ANLAMAK, ŞİRKETLERİN SÜRDÜRÜLEBİLİR BAŞARISI İÇİN KRİTİK OLDUĞUNU ANLAMAK”

Araştırmayı kendi platformları üzerinden gerçekleştiren ve mevcut müşterilerinin puanlarıyla karşılaştıran çalışan deneyimi platformu Moodivation’ın kurucu ortaklarından Mert Emcan, şunları söyledi: “Sonuçlar şaşırtıcı değil. Özellikle adalet, gelişim ve takdir alanlarındaki ciddi sorunların çalışan deneyimini olumsuz etkilediğini açıkça görüyoruz. “Ayrıca kurumlardaki iletişimde şeffaflığın olmayışı ve çalışanların refahının göz ardı edilmesi maalesef bu sorunları daha da pekiştiriyor” dedi. Bu tür araştırmaları düzenli ve dengeli bir şekilde yürütmenin ve Türkiye’deki iş gücünün neler yaşadığını, hissettiğini anlamanın şirketlerin sürdürülebilir başarısı için kritik önem taşıdığını belirten Mert Emcan, bu araştırmanın küresel rekabette yetenek yönetimini aktif olarak ilerletmek için bir rehber olmasını dilediklerini sözlerine ekledi. . .

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu